SEARCH
ASUS Member ID
Password
Forgot password?
Join member

ASUS Support Home Location : Forum > Notebook > F7L  
  Forum  
  Topic : [Problem]Vidéo "inversée" sur webcam intégrée/UPS and DOWN VIDEO WITH BUILT IN WEBCAM New Topic
Grzelak
VIP Member
Level :
Tech Points : 0
From: France
Posted:11/10/2008 12:18:00 AM # 1
Je viens d'acheter un portable F7L-7S070E et le passage de Vista à XP effectué sans problème.
Le seul point qui coince est l'exploitation de la webcam intégrée : l'image vidéo obtenue est "à l'envers" en utilisation "appareil photo USB" et aucune case à cocher pour permettre une rotation de 180 degrés. certes, la photo peut être pivotée pour être mise à l'endroit.....
Mais en utilisation webcam aussi bien avec Yahoo messenger que MSN, la vidéo demeure à l'envers sans possibilité de modifier la config dans les paramètres vidéo.
Quelqu'un aurait-il trouvé la parade? Merci

I've just bought a F7L-7S070E laptop and downgraded it from Vista to XP successfully.
The only point on which I 've failed is the use of the built-in webcam: the video picture obtained is "ups and down" when using the "USB camera" feature and no box to be checked to allow automaticly a 180 degree rotation. Of course you can modify it to be "normal" ....
But when using it as a webcam with Yahoo messenger or MSN messenger, the video stays "head down" without any possibility of rotating it in the video configuration parameters
Seems the webcam driver don't take into account such a situation....
Does anybody has the solution?
Thks

Reply Reply Quote & Reply Quote & Reply
Grzelak
VIP Member
Level :
Posted:11/10/2008 4:39:00 AM # 2
je me réponds à moi_même:  j'ai enfin trouvé la solution!!!
Je pensais que les drivers nécessaires au PC avaient été chargés lors de l'installation downgrade vista vers XP quand le disque des drivers a été demandé. Or celui spécifique à la webcam "Chicony" intégrée au portable n'a pas été chargé et c'est le driver plug and play de XP qui semble avoir été pris en compte....
Après avoir chargé le driver spécifique trouvé sur le disque des drivers pour XP, tout baigne, les video sont dans le bon sens, et pas la tête en bas!
I thought the drivers necessary for the PC were loaded when I executed the downgrade from Vista to XP when the process asked me to set the drivers CD in the CD reader. In fact the specific driver designed for the "Chicony" built in webcam  hasn't been loaded and i think the one running was the plug and play driver from XP...
After loading the specific driver from the drivers CD for XP, everything is OK, now, the video is displayed normally

Gindre
VIP Member
Level :
From: Morocco
Posted:2/17/2009 12:06:00 AM # 3
J'ai le même problème aussi bien sous Linux (Ubuntu Intrepid) que sous Vista installé d'origine... Si quelqu'un a la solution...

I have the same trouble running either Linux (Ubuntu Intrepid) or Vista... If any one has any solution...

Grzelak
VIP Member
Level :
Posted:8/1/2009 6:16:00 PM # 4

Sous Linux je ne peux rien dire, mais je confirme que sous XP et certainement Vista, les drivers spécifiques à la webcam Chicony ne sont pas pré_installés!!!!!

Il faut les récupérer sur le CD de logiciels fournis

1
Previous Topic:: Next Topic
Feedback for our Website ModeratorModerator: MCZ New Topic Related FAQ Related FAQ Forum Home Forum Home
Forum Model :
Legal Information | Privacy Policy | Sitemap | Contact Us | ASUS Global
  ©ASUSTeK Computer Inc. All rights reserved.